Translate

fredag 14 augusti 2015

Vänta nu..

..var inte dom där inredningsstommarna klara redan innan sommaren?

Det är sittdynornas stommar bak och fram samt innertakets spryglar det handlar om.

Hm..backjobb

Jag hade 2k akryl sedan tidigare men härdare var av ett annat fabrikat och uppenbarligen icke kompatibel sort.  Det torkade, men härdade inte korrekt.

Efter thinnertvätt blev det omlackering i svart 2k polyuretan. Nu känns det stabilt.





Nästa backjobb var renovering av en annan bättre nedre svänghjulskåpa. Min gamla var 95% på grund av en lagning. Den här är 100.





Sedan har jag gett mig på tankluckan. Jag har bestämt mig för att tillverka en ny i 2mm plåt som integreras med Imperial -57 fästet/gångjärnet exakt som på X1 och X2.










Först lite kapning och finputsning













Sedan gäller det att få till en bra grundform och det visar sig vara ganska bökigt....det är liksom trippelkurvatur och det känns tveksamt.












Jag tror jag backar lite och gör en profilmall från vänster sidas bakskärm först.

Jag har en misstanke om att hålet i karossen måste justeras lite innan luckan kan formas.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar