Translate

tisdag 11 augusti 2015

Badringar eller bilringar?

Grannarna håller på med badringar och grejer.
...men inte jag. Här är det bilringar som gäller!













Eftersom fälgarna är lackade och har härdat en dryg månad är det dags att trä på de gamla bakelitdäcken.

Men först en rejäl rekonditionering av däcken.

Det är en blandning av lite körda och oanvända Trelleborg Safe Star diagonaldäck. Alla av exakt samma sort.
Originalmonterade på P958 X3 när det begav sig.



Jag googlar runt lite och får veta att rengöringsmedel för aluminiumfälgar funkar bra på däcksidor och jag har en idé om att min Autosol Water Line som jag har till båten kan fungera. Kallavfettning och högtryck först.









Nja...Water Line blekmedlet från Autosol funkar inte, men fälgrengöringen är effektiv och även avfettningen.













Det blir bra, men först efter lite våtslipning med 1000-papper är jag nöjd.


...och oroa er inte för trafiksäkerheten. Jag kommer att ha dessa som rena utställningshjul.

Vid normal körning får jag ha en annan uppsättning









4 kommentarer:

  1. Kul att du är tillbaka efter semestern. Har saknat din blogg.
    //Rolf Birkestad

    SvaraRadera
  2. Det är så att man får en tår i ögat.

    SvaraRadera
  3. Oj då..då kan även jag snygga till mitt Trelleborg med vita hjulsidor till PV444 att glänsa i bagaget, tack för tipset och välkommen tillbaka.

    SvaraRadera