Translate

onsdag 26 augusti 2015

Mellanspel

Min kompis Micke renoverar en stålblå metallic 1800E -71.

Eftersom han börjar bli klar med renoveringen av lösa komponenter som motor, låda, bakaxel, framvagn mm så är karossen på tur.

Det är snart dags att sätta upp karossen i snurrställning.

....gissa vilken?

Jo, faktum är att X3 hänger i Mickes ställning så jag har lite press på mig att bli helt klar med X3 karossen.   Vilken är bra för mitt tempo i garaget!

Nåväl, i går kom Micke förbi med dörrarna och bakluckan. Han har dragit av all färg med afrosnurra och då framträdde en del bucklor - fuskjobb från 1970-talet. I allt övrigt är dom mycket friska.

Vi riktade dom igår med glimrande resultat....jag insåg plötsligt att jag blivit bra på plåtjobb.  Hur gick det till?

2 kommentarer:

  1. Dags även för Micke att börja skriva ned sina framsteg i en blogg? Vi är många som gillar E / ES...

    SvaraRadera
  2. Bra på plåt. Kan inte bli annat med Mr Blad i ryggen och måttot "no short cuts". Bara att hålla med. Du är bra!

    SvaraRadera