Translate

måndag 31 mars 2014

Äntligen lite tid i garaget

Nu är jag trots allt igång igen, men jag inser samtidigt att jag inte kommer att kunna hålla samma tempo som tidigare. Det är helt enkelt för mycket tjänsteresor till Danmark just nu.








Det blev fortsatt tillverkning av stötfångarfästen fram igår. Höger sida är i det närmaste klar sedan tidigare. Nu blev det vänster sida. Kompisen Anders och jag började med den yttre delen.

Kapa - svetsa - slipa  - smida...






Det är bra tempo eftersom vi kan kopiera den högra sidan.


Jag har bestämt mig för att avvakta med den svängda inre delen som skall fästas uppe i hornet på stötfångaren. Om jag gör klart den nu så blir det mer komplicerat att fästa ställningen mot stötfångarjärnen.








Planen är nämligen att kunna snurra karossen även efter att frontplåten monterats. Ställningens främre fäste i karossen var inte helt optimalt då det flexade för mycket med karossen på högkant då profilerna var bultade i framvagnens fästpunkter. På bilden till höger ser ni den nya infästningen.









Ihopsvetsat och klart att montera!

Det här borde bli stabilare och med fördelen att frontplåten kan monteras permanent.





2 kommentarer:

  1. Välkommen åter! Du är efterlängtad. Inga smörrebröd på helgerna gissar jag. mvh Lennart

    SvaraRadera
  2. Hinner inte med vare sig smörrebröd eller den lille...

    SvaraRadera