Translate

torsdag 6 mars 2014

Jaha...

...hur ska jag göra nu då?

Den inre delen av stötfångarjärnet som ska ansluta till fästpunkten i hornet ska vara både lite S-formad och med bananprofil OCH har 5mm godstjocklek !!

Det är ju inget man sätter i krympverktyget och fixar sådär i förbifarten...

Frågan är om jag ska börja snitta tårtbitar, bocka, svetsa och slipa följt av varmbockning eller om jag ska fixa nån utskuren bit med rätt form från början.

Hm....på ett sätt är det enkelt med grovsmide, men när man ska börja göra specialformer så vete tusan om jag inte gillar tunnplåt bättre.

3 kommentarer:

  1. Känner folk som kan scanna in en pappmall och skära ut det med laser.
    Busenkelt.

    /Hasse

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om du får ta fram grillen!
    Grillkol och varmluftspickan, sen stora hammaren...
    Sen ska det gå att forma även 5mm järn....
    Undrar just om det går lika bra med en gassvets??
    Som vanligt lika spännande // Richard

    SvaraRadera
  3. Ibland önskar man att man bodde mitt i ett sånt där klassiskt industriområde där alla skrån finns på armlängds avstånd.......

    SvaraRadera