Translate

måndag 3 mars 2014

Skyltbelysning

Med varsam hand demonterade jag skyltbelysningen från X1 igår. Jag vill kolla upp hur det är monterat, hur stora hålen i karossen ska vara och vad det är för belysningar.




















Det är små Hella belysningar, två likadana. Nästan alla el-komponenter är Hella på Frua-prototyperna, så det förvånar inte. Dom är märkta i linsen med Hella och K2835.











Då är det dags att förflytta sig från garaget till kontoret.

Jodå...här har vi den korrekta belysningen i katalogen. K37 heter den som komplett enhet. Sitter originalmonterad i DKW 3=6 och dessutom... hör och häpna... Lloyd personvagnar årsmodell 55-58.

Nån som har Steves telefonnummer? Ni vet han i Gällivare, med Lloyden....


OK. Nån som har två såna här belysningar? ..eller känner nån med DKW eller Lloyd delar på hyllan?Hittelön utlovas!!











Den här Hella katalogen är riktigt trevlig.













Tysk utgåva från 1959, med svenska blad som komplement.
















Nåväl, efter måttagning så kan jag kapa upp öppningar i X3.



















Samma mått som X1.














Även öppningarna för bakljus är justerade nu.











Jag väntar med skruvhål eftersom jag inte löst bakljusarrangemanget ännu.

4 kommentarer:

  1. Vad tror du om 911 grejor?
    http://www.ebay.de/itm/Hella-Porsche-911-Kennzeichenleuchte-Beleuchtung-/350971310410?pt=DE_Autoteile&hash=item51b785314a
    Inte helt olikt, eller hur.

    SvaraRadera
  2. Verkar även vara samma lins som på MB Pagoda, och där har de ju plockat delar ifrån tidigare.
    http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-w113-230-250-280-SL-PAIR-NEW-HELLA-LICENSE-PLATE-LIGHT-LENSES-GASKETS-/251381452655?pt=Vintage_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3a87808f6f&vxp=mtr
    Tyvärr hittar jag inte någon bild på kompletten men det verkar vara MB nummer 113 820 00 62.
    https://www.niemoeller.de/w113-en/B042-822-D-82-412-lamp--license-plate.html
    Hoppas det är till någon hjälp /Richard

    SvaraRadera
  3. MB stämmer nog bättre. Jag har rivit i tidiga 911 och de ser annorlunda ut. MVH///C311

    SvaraRadera
  4. Sök på kennzeichenleuchte DKW F93/F94. Någon kanske åker till Essen snart och kan leta på mässan? En annan sak, MB ägde DKW Audi fram till 1965 därav "släktskapet". MVH///C311

    SvaraRadera