Translate

tisdag 1 april 2014

Nu händer det grejer..

Stefans garage. Man kör in från baksidan. Detta är GARAGE och inget annat.
Igår ringde kompisen Stefan. Han är garagekungen i kompiskretsen. Fd P1800 renoverare och känd Hot Rod kille med Ford 32-34 på huvudmenyn.

Det kan ha tillkommit nya läsare och jag måste bara få visa Stefans garage igen!!

Han ville tipsa om en P1800 som han snubblat över.

Man vet ju hur det brukar gå.......

Jag ringde upp och efter 5 minuters samtal hade jag köpt den osedd. Tja, efter 30 år i P1800 kretsar har man kanske byggt upp nån slags fingertoppskänsla för när man ska handla och inte. Ytterligare 5 minuter senare hade jag Micke som delägare också. Han är aldrig omöjlig!

Visst är det kul med snabba affärer! Men viss reservation för att den inte är hämtad och betald ännu......












Nåja, på kvällen hade hans son knäppt lite bilder och skickat över. Den ser ju riktigt vettig ut!




Årsmodell? chassienummer?
- Jag har ingen aning. Det är ett dödsbo som säljer den och papperna blir klara i slutet av veckan. Men det är ju sannolikt 62-63 med tanke på stötfångarjärn på sidan och det äldre luftintaget. Hål för backljus i bakstycket visar på chnr 4000-8000 ca








...nämnde jag att det är sjöutsikt från Stefans garage också? Ja jävlar!

2 kommentarer:

  1. Ja att garaget inte är ett aprilskämt och att det är sjöutsikt det kan jag intyga som bor ganska nära, en fröjd att åka förbi det.
    Spännande med P1800 fortsättning efter X3. Men X4 Jensen låter ju som om du också borde ha! Mvh Lennart

    SvaraRadera
  2. Ja...hehe, det där med X4 var ju inte helt trovärdigt. Men vagnen ovan är på riktigt och är en 63a visar det sig. Det blir hämtning på söndag.

    SvaraRadera