Translate

måndag 21 april 2014

Provkörning

Förra året köpte jag plåtverktyg av en äldre man i Huddinge.

 En av prylarna var en rejält gammal punktsvets. Oanvänd sedan 30 år tillbaka och säkerligen äldre än X3. Jag frågade om den fungerade och fick ett mumlande svar av den 93-årige mannen....

















Triangle Spot-Gun. Engelskt fabrikat.









Jag började med att lossa kåpan för att kolla resistansen i kablarna. Allt verkar helt om än ganska gammalt och sprött. Innan jag kopplade på elen satte jag på mig pannlampa och kraftiga handskar. Jag hade en ganska klar känsla av att garagets elcentral skulle sparka bakut direkt och mörklägga mig och X3....



Men....allt som hände var att den började svetsa lugnt och fint!  Ja jävlar, den fungerar!!!

Det är i dom här lägena man börjar flacka med blicken runt garaget efter nåt att punkta ihop av ren upphetsning





Det är ord och inga visor på informationsskylten.... He-he

1 kommentar:

  1. Jag använde en precis likadan till mitt projekt. funkade alldeles utmärkt.
    Går aldrig att få sönder och det svajar så mysigt i lysrören när man slår på
    den ofantligt överdimensionerade strömbrytaren.
    /Hasse

    SvaraRadera