Translate

fredag 25 april 2014

Shims

Jag fortsätter med skärminpassning på höger sida och måste testa mot dörren en gång till. Det är viktigt att framskärmens veck vid kromlisten linjerar med motsvarande på dörren.

 Då insåg jag att det "fuskats" med brickor på ett av gångjärnen.  Naturligtvis var jag ju tvungen att tillverka två stycken 2mm shims innan dörren kunde återmonteras med hedern i behåll.




Efter lite riktning av den nya kanten framför dörren som skärmen ska svetsas mot börjar jag bli nöjd. Men det är lite småjusteringar och grundning av svåråtkomliga ställen kvar innan den kan fästas permanent
Bl a  att finkapa bakre kanten, höja/rikta plåten i motorrummet mot skärm och anpassa kanterna lite mer under blinkers.

Sen måste jag testköra punktsvetsen lite mer så jag kan använda den till kanten mot motorrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar