Som ni märkt har det varit begränsat med tid till X3. Nytt jobb och en rad importerade P1800 har stulit mycket tid.
Men igår lyckades jag få igång aktiviteten och kom ett gott stycke på väg med modifieringen av instrumentbrädans vänstra sida.
Den övre stoppningens anslutning mot övre motsvarigheten på dörrsidan.
Jag fick börja med att öka höjden på stommen.
Biltemas plastdistanser i lämplig mix och i med en plåtremsa
Sedan kopierade jag högersidans ändstycke, fast spegelvänt och punktade fast i rätt position mot karossen - inte instrumentbrädan
På så sätt kan jag i lugn och ro malla och tillverka anslutningsplåtar utan att ändstyckets position påverkas med brädan fastskruvad
Jag får lägga omlott och sedan kapa dubbelplåten för att kunna svetsa kant i kant.
I det här läget punktar jag fast ändstycket i instrumentbrädan också
När allt är formstabilt kapar jag loss ändstycket från karossen.
Det här är enklaste sättet att få bra passform
Ur med brädan från bilen och jag kan fortsätta bygga upp formen.
Väldigt pillrigt med så här små plåtjobb
Inte klart ännu, men en bit ytterligare på väg
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar