Translate

fredag 4 september 2015

Positivt negativ på Ebay


Jag vet att det är lite Göteborgsvarning på den rubriken..

Men det här är kul på riktigt

Kompisen Jonas R tipsade om ett 9x12 negativ föreställande X3 på ebay. Jag tror det är första gången jag stött på det formatet.

Sannolikt är bilden tagen i New York i samband med utställningen 1960. Det förekommer ju fler bilder därifrån, men denna hade jag inte sett tidigare.

Jag köpte det direkt förstås!

Jag har lämnat negativet till ett proffslabb i Stockholm för digitalisering och ett par fotokopior på papper.

Sånt här är som vitamininjektioner till garagejobbet!

Tack, Jonas!

...och nu måste ju Kenneth och Mats trycka en ny upplaga av boken kompletterat med den här bilden  ;-)


3 kommentarer:

  1. Hej och grattis Mark!
    Va kul och intressant att du hittat en "ny" bild på X3án. Den blir perfekt i en nu upplaga av boken, vi har en hel del uppdateringasar redan. Får jag en digital kopia?
    /mats

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart! Men det dröjer nån vecka innan labbet är klar med den

      Radera
  2. Kul att kunna bidra lite :)

    SvaraRadera