Translate

måndag 7 september 2015

Inredningsdetaljer omlackade

Så har då äntligen stolar och paneler blivit omlackerade i ny röd kulör.

Nu matchar dom inredningsvinylen riktigt bra.

Det återstår en nedmattning och ett varv klarlack med mattmedel i. Sen är dom klara.

Det har varit få garagetimmar i helgen för jag har varit med Micke på DAK marknaden i Falun.

Den vill man ju inte missa. Bilen fylldes med massor med delar och annat.

Jag hittade faktiskt ett riktigt bra litet plåtverktyg

Det är en liten rackare med ett väldigt långt namn.....Magnetic hole plug welding tool

Om man ska svetsa igen hål i karossen och behöver ha hjälp att hålla kopparplåten på baksidan.  Fiffig, eller hur?

Jag träffade Plåtguru Blad på marknaden och visade honom vad jag köpt och han blev väldigt upphetsad

3 kommentarer:

  1. Var hittar man sådana? Jag går sällan på marknader. MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg på nätet att det finns på olika håll. Jag köpte den på plats på DAK-marknaden av KNT Hjul & verktyg AB. Han tog 150kr, men det kanske går att hitta billigare. Man kan definitivt göra en själv, men då stjäl ju det renoveringstid...

      Radera
    2. Å tusan. Jag köpte en lyft av honom i våras. En dubbelsax som är nedsänkt i golvet. Tack, jag ringer Henrik. MVH/C311///Thomas

      Radera