Translate

onsdag 23 september 2015

Klarlackat

Nu är slutligen inredningsstommarna klara.

Två varv klarlack med lite mattmedel i. Det är egentligen främst panelerna runt vindrutans insida jag vill ha lite halvmatta för att undvika reflexer.

Men alla röda inredningsstommar åker på samma behandling.

Jag låter dom härda ut nån vecka innan sadelmakaren får dom.

Det var första gången jag sprutade klarlack med mattmedel i.

Resultatet är lite ojämt så till vida att stolarnas bottendelar och hatthyllan blev något blankare än de övriga delarna. Möjligen fick dom mer klarlack...och då kanske det blir blankare. Fan vet!  Nåja, det gör inte så mycket.

Skönt att få ut dessa delar ur garaget iallafall. Nu kan jag fortsätta finliret med karossen och bakluckan utan att oroa mig för skador på lackade delar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar