Translate

torsdag 28 maj 2020

Finjustering av kromlist framruta och karossöppning

Jag tror att jag sagt vid tidigare tillfällen att karossen plåtmässigt är klar...

Uppenbarligen har jag ljugit.

Eller...nåja, jag kanske hade en idé om att tenna de ojämnheter som vi nu ska jobba med.

Jag tog en extra funderare och beslöt mig för att justera plåten istället för att tenna.

Jag vill ogärna ha en tjock (3mm) karosskant med tenn där vänster torkararm går ut.

Så nu ska jag kapa, rikta och svetsa lite!

Det är ett antal småjusteringar runt hela vindrutans kant men huvudsakligen två ställen som kräver lite mer jobb.

Jag behöver bland annat justera ut kanten mot kromlisten på en 25cm lång sektion vid vänster torkargenomföring. Vi pratar 2-3mm som mest.

Vanliga människor skulle inte ens se detta, men vi entusiaster kan inte leva med sånt här... det måste bli snyggt.

Ser brutalt ut, men jag snittar upp och pressar upp med ett antal stämjärn som får agera kilar.

Riktningen fungerar fint.

Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar