Translate

måndag 1 juni 2020

Mer pyssel runt vindrutan

Jag var lite påhittig när jag skulle expandera plåtkanten för att linjera bättre mot kromlisten

Jag tillverkade en svängd plåtremsa som jag lirkade in bakom plåtfalsen så jag hade något att svetsa emot. Jag trädde i ståltråd för att kunna hålla den på plats och undvika att den föll ned.

Det fungerade bra.

Kanten är svetsad nu och jag kan fortsätta med finlir.


Det är någon millimeter här och där som diffar mellan kromlist och karossöppning och jag har kommit på en ny smart idé hur jag ska kunna spackla lite mer rationellt.

Resultatet får utvisa hur smart detta är. ;-)

Ibland biter man sig ju i foten och är lite för smart för sitt eget bästa....

Jag behöver ett mellanlägg mot kromlisten som inte bygger för mycket på höjd och samtidigt kan göra så det släpper bra mellan spackel och kromlist.

Remsor av grövre sopsäck som med hjälp av tejp spänns runt kromlisten ...

Sedan spacklar jag springan.

Jag vågar inte köra hela kanten runt om ifall det fastnar för mycket - kromlisten är lite skör och flexar en del

Nå, vi får se hur smart detta verkligen är....dvs får jag bort kromlisten så lätt som jag hoppas?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar