Translate

söndag 12 maj 2019

Stoljusteringen måste göras klar

Nu har justerarmarna till stolarnas justering legat halvfärdiga flera månader - så kan vi inte ha det!

Jag börjar med att fila till de små dekorbrickorna.

Sen måste kupolen fyllas på baksidan med silverlod enligt instruktion från kromfirman.

Det får nämligen inte finnas håligheter i detaljer som ska kromas



Planslipning av baksida sedan kan jag börja löda fast brickorna på själva justerarmen.

Finslipning och lite filande på det och det börjar se ganska bra ut.

Den första blir jättebra, den andra går inte lika smidigt. Men efter lite trixande med lödningen är jag nöjd även med den.

Två detaljer till klara att lägga i "att kroma" lådan.





4 kommentarer:

  1. Blev ju snyggt det där fast jag kom och störde mitt i lödandet.

    SvaraRadera
  2. De där var snygga! Nästan synd och kroma, då syns inte de fina mässingsknopparna emot stålet. De ser ut och hålla också. Efter X3 har du en given karriär som silversmed.

    SvaraRadera
  3. Min fru börjar prata om smyckestillverkning när jag visar handtagen.....jag tror det gäller att hålla nere den diskussionen till ett minimum. Hoppas hon glömmer..

    SvaraRadera