Translate

onsdag 8 maj 2019

Mer instrumentbräda

När jag håller på med spegelfästet och jämför med gamla bilder är det nog så att stoppningen ska vara lite fylligare på den övre brädan.


Sagt och gjort. Jag adderar ett lager till av 3mm foam. Innan jag gör det så raspar jag ned kanterna lite för att den inte ska expandera på "fel" ställen





Detta innebär att jag får justera spegelfästets "gap" också.

Jag har även raspat ytterkanterna på ovansidan så att övre panelen blir jämntjock efter att jag lagt på ny foam.

Även "huven" över de stora instrumenten är nedraspad i kanterna innan ny foam. På det sättet får jag en mer bullig form som de gamla fotona visar.

The devil is in the details...som det heter

Dags för nedre panelen.

Vis av erfarenhet att det är svårt att hantera stora stycken som kontaktlimmade hugger direkt gör jag den nedre i två sectioner

...jo det har gått illa, men det får ni inte se i bild ;-)

Gör om - gör rätt




Men den här gången gick det bra!












Nedre delen får bara ett lager foam. Annars blir det för "fet" form


 Jamen det går ju sakta framåt igen med projektet!









Fästet till backspegel är justerat och finjusterat med spackel och klart att gjuta av

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar