Translate

tisdag 21 maj 2019

Finlir med bakre stötfångare

Jag måste justera aluminiumkonsolerna lite för bakre stötfångaren.

Dessutom anpassa distanserna som jag tillverkat för sidofästena.

Den vänstra konsolen måste 3 mm till vänster för att täckas öppningen i karossen.

Lite anpassning av anliggningen mot kaross krävs också.



Nästa detalj för justering är mina små distanser som ska se till att stötfångaren ligger lagom långt från bakskärmen.

Dels justera vinkeln mot bakskärmens rundning och anpassa längden.

Det är ett 12mm rör med 25mm planbricka svetsad i änden.

Tanken är att det ska vara en gummiskoning mot kaross och genom hålet i skärmen


Jag behöver en gummibricka som är 25mm i diameter.

Distanserna kapar jag och vinklar innan dom blir svetsade på nytt.

Efter lite pyssel sitter stötfångarna där jag vill ha dom med permanenta fästelement

Det är bara gummiskoning som saknas nu




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar