Men - efter lite borrning, slipning och lödning med silverlod är det klart att provmontera
Det är ju italienska grejer gissar jag. Det är nog vettigt att diskutera med någon kunnig på området innan jag börjar pilla isär allt.
Nån som har tips på kompetens eller liknande?
Även ventilationsrutramen på höger sida har fått en omgång. Som vanligt avbruten skruv för ventilationsrutans ledfäste och rost på stålfästena som är hårdlödda mot mässingsramen
Men med lite gaffatejp som skydd, en sväng i blästerskåpet, demontering av skruvens gänga medels gassvets och kylning mm så blir det stil på den detaljen också.
Även hydraulpressen funkar igen efter mitt byte till polyurethantätningar!
Det går framåt, men ganska långsamt.
Jag är inne i en sektion av renoveringen där det är en oändlig rad av småprylar som måste renoveras alternativt tillverkas
Man får inte riktigt känslan av att det går framåt i någon större fart
Det gäller att inte tappa sugen
Dörrhandtagen är från Alfa Romeo. Användes även av Ferrari och Maserati. De brukar bara ha lås på förarsidan. De liknar tidiga P1800 och Austin Healey 3000 men dessa saknar "spetsen" nedanför låset. MVH/C311///Thomas
SvaraRaderaJo, jag har konstaterat detta redan, men det är en annan vinkel mot kaross. Men definitivt samma underleverantör. Dom har nog bara slipat ämnena olika beroende av karossens vinkel mot handtaget. Jag borde granska låscylindrar från Alfa 50-tal
RaderaAng handtagen. Även Lancia Flaminia har samma handtag. Säljs nya med lås på bla mrfiat.com.
SvaraRadera