Translate

måndag 12 mars 2018

Rekommenderad leverantör

Jag fick ett litet avbrott med X3 i garaget i veckan.

Volvokompis Tobbe i 140-klubben kom på besök och köpte lite SVOverktyg och hade ett stukat pressverktyg 2699 med sig.

Ni nördar vet vad jag pratar om..;-)

Han undrade om jag hade ett sånt pressverktyg till salu. Jag kontrade med att vi kunde justera Tobbes egna till originalspecifikation i min hydraulpress istället

Sagt och gjort....men det gick bara att få ut 6 ton av 10....

Sen började det sippra hydraulolja från både manövercylinder som huvudcylinder....

Sippra är ett understatement, det rann..

Vi fick till verktyget skapligt bra, men min pressmåste få bukt med sina svettningar.

Jäkla Robban att sälja på mig grejer som inte fungerar...hehe

Det är i det här läget man demonterar kolvarna, mäter upp tätningarna och ringer världens bästa leverantör av tätningar - Jacking AB

Jag handlar inte tätningar ofta, men dom har ALLTID löst mina problem. Likadant nu!

Tätningar på väg till mig i detta nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar