Translate

söndag 24 december 2017

God garagejul, gubbs!


Så här års är det skönt att kunna smita ned till garaget och få lite ro i all julstress. Slipa till någon liten detalj och glädjas över passformen samtidigt som man slänger in den tredje skumtomten i gapet.

Jag har fortsatt att fila på den undre kromade reglagepanelen till X3

På vänster sida om ratten ska värmereglage från Amazon -57 integreras vilket betyder att formen på reglagepanelen måste anpassas exakt efter formen på Amazonens kromade reglagekolumn.

Återigen - finlir!









Kapa, bocka , fila....och punkta ihop när det verkar bra


...och sådär håller det på en stund.

Dom små magneterna jag köpte på Sieverts Skruv kommer väl till pass här.

Tunnaste kapskivorna likaså








Men det är ändå ganska lätt då man har ett arbetsstycke som är löst och hanterbart.











Så efter lite finjusterande så passar det riktigt fint

Man tar ett steg tillbaka och njuter av delmålet


Stefan har nu hjälpt mig TIG-svetsa fogarna och jag har finslipat.







Nästa steg blir att passa in mot brädan genom att kapa ur för rattkåpan








Jag grovkapar med vinkelslipen för att sedan köra med den lilla vinklade tryckluftslipen med en ca 30mm sliptrumma för att få snygg radie på kanterna












Man kan tycka att den ser lite klumpig ut, men det kommer att förändras när stoppning lagts på instrumentpanelen och den hamnar lite mer i skymundan undertill

Annars ser det ut som "vanligt" möjligen med skillnad att rutor är provmonterade.


GOD JUL

2 kommentarer:

  1. Garagetid på Julafton grattis! Själv har jag önskat garagetid i Julklapp o fick det yes yes.
    God Jul Mr X3, det börjar likna bil skall bli kul att få se den 27:e // Lennart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja..kanske var den 23e, men det är gott nog.

      Radera