Translate

lördag 31 december 2016

Mötet mot armstöd och övre dörrpanel

Trixandet med instrumentpanelen fortsatte dagarna före Jul.

För att övergången mot armstöd och övre dörrstoppning skall bli snygg har jag sektionerat den plana delen som blir aluminiumklädd.

Området ovan tejpen elimineras och kanterna svetsas ihop


Sedan har jag anpassat avslutningarna med liknande plattor som sitter på dörrens klädselstommar. Det blev en hel del småpill med konstiga pappmallar, klippande, svetsande och slipande.










Ser illa ut, men det blir bra i slutänden













Konstig plåtform som täcker nedre avslut mot armstöd


Småbitarna sys fast där dom ska sitta

 Jag svetsar den nedre plattan för avslutning i karossen tillfälligt och kapar loss när allt mot instrumentpanelen är klart och på plats
 Efter mera svetsning, slipning och riktning ser det riktigt bra ut











Men jag tror nog att jag får justera fram den övre metallstommen på dörrklädseln lite till


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar