Translate

torsdag 8 december 2016

Fler modifieringar än väntat

Justeringarna fortsätter.



Efter att jag justerat formen på mittenpartiet där aluminiumpanelen sitter har jag svetsat tillbaka fästena och även knäckt till två konsoler för att fästa instrumentbrädan karossen




Men vid första inpassningen så ser jag behovet av att förlänga fästena ca 30mm per sida




Jag ser till att få uppvikta kanter på förlängningsbitarna för bibehållen styrka och stabilitet.

Jag lägger också igen de gamla hålen.





Nästa modifiering är övre stommens yttre profil.

Jag börjar med höger sida där jag har dörrpanelen som referens.





Istället för att smalna av som på en produktionsbil så ska stoppningen snarare öka lite i höjd för att möta övre stoppningen på dörren.










Jag klipper till en lång tårtbitsformad remsa plåt som jag bearbetar till passande U-form





Sen punktar jag fast den med svetsen.

Det är lite trixande och justerande efter varje svetspunkt. För det är inga formstabila plåtar det handlar om.







Jag låter det vara punktat tills jag avgjort om det är tillräckligt eller om mer justering behövs

Nästa modifiering var mina upptejpade ändringar

Övre och yttre passformen mot kaross

Snitt efter linjen och justering av kant följt av ihopsvetsning och slipning

Både höger och vänster sida.

Det är lite traditionell customizing jag håller på med nu.  Riktigt kul jobb!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar