Nu är höger dörrsida på plats och jag är nöjd med positionen av armstöd.
Samtidigt inser jag att vinkeln på min nytillverkade övre profil inte stämmer 100%
Bara att skära upp, rikta och svetsa ihop
Men lite trist är det eftersom den är lackad och klar
Gör jag det inte blir övergången mellan dess stoppning och instrumentpanel ful och det är inte ett alternativ.
Väl på plats kan jag lägga fokus på instrumentpanelens placering i karossen
Som jag nämnt tidigare är det en produktionsbils instrumentbräda som jag utgår ifrån. Den ska i alla detaljer modifieras för att få Frua utseende.
Jag positionerar in den med plastkilar
Under det här momentet inser jag också att den behöver riktas lite för att passa mot karossens insidor bättre.
För att kunna göra detta måste fästkonsolerna skäras bort...
Ja, ni fattar...det här är mer jobb än man först kan ana
Väl på plats igen...men bara preliminärt kilad... fortsätter modifieringarna.
Bland annat vill jag justera kanten mot vindrutan bättre så att det blir en jämn springa för defrosterluft
Det är inte riktigt likadan radie på vindrutans nedre ram som på en produktionsbil.
Lite kapa och lite svetsa så blir det bra.
Jag har också kommit till insikt att den sargade kanten i karossen är delvis en följd av instrumentpanelbytet 1965.
Jag ska snygga till den och samtidigt svetsa på gängade fästen på övre stommen till stoppning
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar