Translate

fredag 22 april 2016

Lite blästring och lite epoxigrund och en fråga till läsarna

Inventeringen av framvagnsdelar gav vid handen att jag missat att ytbehandla konsolerna för genomslagsgummi - åtminstone de låga.

De högre till P1800 låg fint och blänkte på hyllan.

Så det var ju bra att inventeringen gav praktisk nytta.

MEN......

Jag har en fundering och behöver lite hjälp.

Alla skruvar och muttrar i framvagnen är ju normalt sett blankförzinkade (silverfärgade) på en 60-tals P1800 och Amazon.

Men om man nu ska vara riktigt petig.... Är det samma upplägg för tidig Amazon 1957-1958?

Det är ju olika fabriker inblandade om man jämför årtalen och bilmodellerna. Dessutom är ju B16 motorn översållad med svartkromaterade skruvar och muttrar jämfört med senare B18

Kan det vara så att skruv och mutterförband på en Amazon 1957-1958 snarare är svartkromaterade?

Synpunkter tas gärna emot!



2 kommentarer:

  1. Har en nos låg konsol som du skall få i veckan.

    SvaraRadera
  2. Jaha....det är som vanligt. Man renoverar nåt och så vips dyker NOS upp! Tack, Micke

    SvaraRadera