Translate

tisdag 14 april 2015

Vad tusan...

..jag har monterat en NOS vattenpump rakt ur kartongen och ändå linjerar inte remskivan med vevaxelns remskiva....som för övrigt också är NOS. Måtten på dessa är exakt lika som de begagnade.

Vattenpumpens remskiva bottnar mot pumpens kullager, så den kommer inte längre in.

Visst..det är ingen V12 i ett italienskt fullblod, men i min värld så sliter sånt här på fläktremmen och ger missljud.

Ska jag behöva ta ur material på insidan av vattenpumpens remskiva? Det ca 2mm diff.

Hm...

Det finns en kortare remskiva till vattenpump som jag tror är till B4B, men det borde inte göra nån skillnad..

Jag är rätt säker på att jag har rätt sort.

Tips?

2 kommentarer:

  1. Ehhh..jag har glömt att montera oljeslungaren och brickan innanför kåpan....Grrr

    SvaraRadera
  2. ...då löser sig linjeringsproblemen.

    Jag var lite orolig också att inte kunna pressa på vattenpumpens remskiva, men det löste sig plättlätt genom att ha remskivan i ugnen på 140 grader och CRC Kylspray -50 på axeln innan montering

    SvaraRadera