Translate

onsdag 22 april 2015

Tvångsmässigt

Pinnbultarna ska kortas lite till korrekt längd
Ibland kan jag bli lite irriterad på mig själv över att jag nästan tvångsmässigt måste reparera en massa saker som bara dyker upp.
Det har alltid varit så..när ungarna var små och nåt gick sönder sa dom alltid "pappa laga"  ...och det gjorde jag som nån jäkla ryggmärgsreflex bara!

Ett bra aktuellt exempel är de sorgliga stolskenor som hängde med i kartongerna efter reservdelsbilen från Gotland.

Slarvigt monterade millimeter skruvar påsvetsade, bananformade, extraborrade hål för annan returfjäder mm. Jag kan bara inte låta bli att laga dom seriöst.
Men det stjäl ju lite renoveringstid från X3.....

7 kommentarer:

  1. Dom svarta kulorna har du dom ? Har ett par men vet inte om gängorna stämmer .

    Peder Umeå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Peder! Men jag har reglageknoppar till dom.

      Radera
  2. Ursäkta en novis men är det så dom ser ut. Mina har inga svetsade pinnbultar utan var fastskruvade med olika dåligt passande skruvar. Då du ledsnar på att laga dom så vet du en bil i Östersund som har behov ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske ska starta nåt bytessystem här..:-)

      Radera
  3. Gotlandsbilen flög snabbt iväg trots sina "Broken Wings" MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera
  4. Ja, den fick åka skotersläp ända till Lima för ett par veckor sedan. Lima i Sverige alltså. Köra med släp till Peru är ju lite småjobbigt.....En 20-årig kille köpte den. Samma kille som för ett par år sen köpte min kompis Åkes P445 leveranschassi. Han har samlat gamla Volvobilar sedan 14-årsåldern. Kul att det finns återväxt i hobbyn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är trevligt att någon tar vid. Om inte annat så blir det färre som får ipadnacke :) MVH/C311///Thomas

      Radera