Translate

måndag 20 april 2015

Fler motordelar klara

Lite kringutrustning till B16 motorn har fått färg.







Det är motorfästen, kylvattenrör för värmeanläggningen, vetilationsrör för vevhus, generatorfäste och kåpan under svänghjulet.













Dessutom har jag ju inte visat  oljefilterkåpan i "Saab-grå kulör"  ...som min kompis Henric matchade fram från en demo-motor.












Jag har dessutom fixat missödet i framkant av motorn. Jag hade ju glömt montera två brickor...

...om det ändå var små grejor jag glömt!!  Man kan ju undra om jag glömt nåt mer...?

Hm...satte jag verkligen i ventillyftare?  ;-)







3 kommentarer:

  1. Glömde nämna att det svängda oljeröret inte är 100%. Det finns en buckla som jag inte kommer åt att rikta. Skulle någon av er ha ett fint rör utan skador så är jag intresserad.

    SvaraRadera