Translate

tisdag 3 september 2024

Dörrhandtag, lås och tillverkning av packningar mot kaross

 Nu är dörrlås, yttre handtag och övre kromlist på plats.

Allt injusterat och insmort. 

Dörrarna har även fått isolering på insidan av skinnet och tunnflytande rostskydd. (något mer överarbetat än på Frua...)

Packningar till handtagen har jag skurit till av 1mm gummi. Höger och vänster dörrhandtag är inte i närheten av att vara lika i måtten mot kaross. Detta upptäckte jag när jag provade vänster packning spegelvänt mot höger handtag. Dom är handgjorda i mässing som det tillstår en prototyp.





Jag har också lagt tid på att gänga upp fästen för ventilationsruta efter omkromning och provmonterat ventilationrutornas glas. Det passar fint. 

En märklig sak är att det är UNC tumgänga på tappen som håller ventilationsrutan i överkant. Italienarna blandar in lite tum där det passar...

Även här måste jag ordna någon form av gummilist runt om glaset. Men det borde gå att utgå från en U-profil som anpassas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar