Translate

onsdag 11 september 2024

Lister till dörrsidor och främre sidopaneler

 Tror jag nämnt tidigare att jag gjutit upp råämnen i rödbrons på konstgjuteriet i Västberga. 

Igår var jag förbi min kompis Niklas som har snickeriverkstad och lånade hans bandputsmaskin för att avlägsna gjutskägg och andra uppenbara ojämnheter.

Det gick över förväntan så idag har jag fortsatt jobba fram lister av dessa ämnen. 

Jag har arbetat med lilla tryckluftskapen, fil, slipklossar och papper för att få stil på listerna till främre sidopanelerna.

Så kallat "elbow grease" jobb, dvs svettigt och tidsödande....men det blir bra. 

Jag hade god nytta av en sats med specialslipklossar i olika rundade dimensioner från Verktygsboden.

Nästa steg är att löda på M3 gängpinnar. Listerna är lite för tunna och små för att borra och gänga.








1 kommentar: