Translate

måndag 11 december 2023

Finlir med klipp, kap och fil

 Jag kunde ju inte hålla mig från att börja jobba med dekorplåten.




Jag började med en polering av ytan.





Sedan mallade jag av den testplåt jag provat ut på min modifierade instrumentbräda.


Sedan finlir med plåtsax, lilla luftkapen och roterande fil, följt av lite manuellt filande av grader. Som vanligt kommer en arsenal av verktyg fram på bänken för minsta lilla jobb.




Det blev lite missfärgningar av värme vid kanterna. så jag slipade plåten med 500 korn för att sedan gå på med 600 och lite mer polering.

Det här blir bra!

Radiohålet ser ut som ett 1980-tals DIN hål för stereo, men det måste vara så stort eftersom min Becker Mexico radio sticker ut mot kupén.

Det kommer att visa sig när jag kommer till provmontering.

1 kommentar:

  1. Måste vara spännande att kapa i den plåten. Mät 2 gånger och kapa 1 gång!

    SvaraRadera