Translate

onsdag 28 september 2022

Tröskelplåten som saknades är äntligen klar

 Den frästa rostfria plåten med det eleganta fiskbensmönstret är klar. Min svetsar-och metallguru Stefan tillverkade ett specialmothåll för sin stora kantvik och bockade den som förlagan efter provskott på en annan rostfri plåt. Det blev mycket bra.

Nervöst är bara förnamnet när man bara har ett enda försök.

Vän av ordning kanske tycker att jag borde gjort två, men jag tycker det är viktigt att återanvända allt jag kan av originaldelarna. 

Originalet är har valsat mönster och min har fräst mönster men eftersom dom sitter på varsin sida av bilen tycker jag inte den lilla olikheten gör något. 

Några småsaker kvarstår. Min finsnickare Niklas fräser just nu ett mothåll i trä för att jag ska kunna handknacka de u-formade ändarna lite så dom kan möta tätningslisten. Sen ska jag borra fästhål förstås och finjustera montering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar