Translate

onsdag 28 september 2022

Kulörprov 2 sitter som en smäck

 Hej igen

Nu har jag hittat en kulör som ligger i linje avseende ljusstyrka med den förra men ger en mjukare mer femtiotalsmässig lyster och går lite mer mot mot grönt. Jag har sett den med egna ögon på en bil och känner mig trygg med att den kommer att fungera. 

Det är en kulör som heter Fisch Silbergrau Metallic 505 som Glasurit tog fram för Porsche 356 årsmodeller 1950-1953

Höger i bild med den tidigare till vänster som jämförelse.

Den har en sober och mjuk 50-talsmässig lyster

Jag har även visat färgprovet för Pelle personligen i Göteborg igår och fått tummen upp från honom. Känns betryggande ;-)

Dessutom levererades Porsche 356 med denna kulör i kombination med röd inredning som även X3 ska ha.

Nu har jag släppt sargen och kör på detta. Det är min övertygelse att detta kommer att bli mycket snyggt.

2 kommentarer:

  1. Det skall bli skoj att äntligen få se X3 med lack. // Lennart

    SvaraRadera