Translate

fredag 9 september 2022

Kulörprov

 Jag sprayade bakluckan för att få en uppfattning om hur den GM färg som matchades fram optiskt från framkant på dörren ser ut i verkligheten. Ett litet 10x15cm färgkort är svårt att avgöra intryck av.

Jag är i princip rätt nöjd med den men skulle vilja ha tonen lite mer varm....kanske mer svagt åt gul/grön för att mildra kylan i den grå kulören. 

Däremot är metalliceffekten bra och lagom diskret. 

Spontant känns denna kulör på pricken som den blev omlackad i 1959/1960. Jag tror den ursprungliga var lite "mjukare/varmare"" enligt vad jag fick fram på dörrens främre gavel.

Svårt.....

Tips?

Jag ska prata med Nappe, min lackerare.

1 kommentar:

  1. Kul! Håller med om mer grönt och ev en aningen mer mot mörkare tonen.
    /Janne G

    SvaraRadera