Jag kopierade måtten från min "mock-up" och punktade ihop en kraftigare länk mellan växelspak och dragstång i växellådslocket. Nedre i bild.
Gaffel mot dragstång i 4mm gods med en extra platta för extra vridstyvhet när backväxeln ska läggas i.
Stången i högre materialkvalitet och 12 mm
Gaffel med passbult vid växelspak för bra precision från Wiberger.
Passbult 14mm mot lådan tillverkar Stefan. Hovleverantör till X3 gällande svets och mekanik!
Klart för svetsning hos Stefan nu!
Sen shimsar jag alla övergångar. Minsta vibration kommer annars att vidarebefordras till växelspak och kaross. Jag har till och med funderat på att lägga en fjädrande avlastning mot växellådstunneln för att minska vibrationer. Vi får se hur det blir senare vid provkörning.
...tänk att jag ens vågar nämna ordet provkörning efter drygt 10 års renovering :-)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar