Translate

måndag 22 november 2021

"Musse Pigg öron" fixade

 I inlägget från 6 Oktober kunde jag ju konstatera att jag måste göra två urtag för de övre länkarmarna i chassiet. Nu är detta klart! 

Jag borde upptäckt detta tidigare, men så blev det inte. 

Det blev ett ganska enkelt jobb. 

Det är ju dubbelplåt så jag kapade och borrade försiktigt ut en månskära av den yttre delen och snittade fliken som är innanför.


Sedan kunde jag med hjälp av gassvetsen värma på och forma upp de inverterade "öronen".

Sen var det bara att svetsa ihop kanterna efter lite slipning. 

Snyggslipning av svetsskarven och sedan svetsade jag fast de modifierade fästena för bromsslangar.

Dom är "sektionerade" för att inte ta i stötdämpartornen.

Sen lite epoxiprimer på det hela!


Nu har jag övergått till att svetsa klart motorfästena.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar