Translate

torsdag 27 september 2018

Generatorhaveriet på 61an

Det visade sig att det främre kullagret snurrat runt i det kombinerade lagerläget/främre gaveln

Lagret i sig hade inte skurit utan snurrar lätt utan glapp, men ytterringen ska inte rotera och nöta upp aluminiumgodset...

I nuläget är gaveln förstörd, men som tur är har jag en ny på hyllan.

Jag byter även lager och kol när jag ändå har den isär. 

Återstår att se om den blir bra efter detta. Jag bänktestar hos en generatorfirma innan montering.

Jag monterade in en annan renoverad generator redan i måndags i 61an. Stillestånd är ju av ondo.

Även en annan hastighetsmätare blev monterad.

...och Richards lilla elektronikbox för varvräknaren som ska provas ut.

Dessutom ska vi åka på Ölandstripp med bilen i helgen. Då blir det 100mil till

Det har blivit lite ketchupeffekt på mitt P1800-åkande i år. Först en liten klutt i Maj, sen ingenting i princip Juni, Juli och Augusti...sedan kommer allt i September!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar