Translate

fredag 7 september 2018

Finriktning av krom

Framskärmslisterna är nu hos Konstgjuteriet i Västberga för att kopieras. Bl a vill Jonas ha en högerlist tillverkad till X1. Det kommer att ta ett antal veckor innan gjutning sker. I mellantiden håller jag på med finjustering av övriga kromdetaljer.

Övre kromlisten mot dörrglas och skraplist på förardörren måste ju tillverkas och passas in.

Jag har redan låtit bocka ett ämne i 2mm mässing som ska få ändstycken fastlödda och även M4 pinnskruvar.

För att kunna passa in denna list behöver jag
finjustera listen runt tak och dörröppning.

Detta är en rejäl historia som kräver en del riktning efter ovarsam demontering av tidigare ägare. Men det går att fixa. Mässing är trevligt att jobba med. Lättriktat och lättslipat.

Jag jobbar med mothåll i trä respektive metall och när riktning inte ger bättre resultat går jag över med pansarfil och ser de små ojämnheterna.

Efter montering av ventilationsruteram kan jag börja med inpassning av den nya listen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar