Det är hög tid för en uppdatering.
Jag har med hjälp av en kompis hittat en firma i England som kan tillverka material till passagerarsidans saknade tröskelplåt
För att komma så nära som möjligt i mönsterdjup fick jag ta till indikatorklocka
ca 0,1mm djup.
Sen har jag fått leverans från en dansk firma av svart plexiglas som jag ska klä botten av registreringsskyltarnas hållare med
Sen har båten kommit i sjön igår. Ankarspelet gjorde att jag fick flytta över badstegen till styrbordssidan och då blev det plötsligt behov av TIG-svetsning.
Stefan rycker ut med "Lill-TIG" och svetsar på plats. Blev kanonfint!
Sen har nästa störningsmoment av X3 renoveringen dykt upp.....
Bel Air 1955 från Portland
En brukare 1955-1982, sedan undanställd i torrt förvar i glimrande orört skick
Startförsök har skett i USA vid något tillfälle, men den har i princip stått still sedan 1982
Två timmars kärlek, sedan var Micke och jag på rull med den. Fantastisk bil!
Min fru ser ju till och med lite nöjd ut
Den ska få en rejäl service, nytt avgassystem och renovering av bromsar innan besiktning
Grattis till en fin Bel Air, den lär inte frugan låta dig sälja...gissar jag rätt?
SvaraRaderaHon gillar den...men vi får se. Den säljs sannolikt. Det är nämligen ett par bilar till på ingång...
Radera