Translate

söndag 18 februari 2018

Garageabstinens

Visst ser rubriken lite konstig ut, men jag är hyfsat säker på att det inte ska särskrivas, eller?

Nåja, som ni förstår är jag INTE i garaget den här veckan och dessvärre inte nästa heller.

Det är lite trist men får väl betraktas som ett I-landsproblem som man inte får gnälla allt för mycket över.

Jag jobbar i USA två veckor.

..och härifrån blir det definitivt inte mycket gjort på X3.

Fritiden spenderas med att tråla på Craigslist efter objekt att skeppa hem, klämma en och annan lokalt brygd öl och flyta runt i största allmänhet.

Men bilarna är dyrare OCH mycket rostigare här på ostkusten jämfört med i Portland där jag brukar fiska efter objekt.

Dom coola killarna i New York kör inte P1800 tyvärr.

Dom glider runt i kromade Dodge Challengers

Det är kanske en sån man ska ha.....påminner lite om dom där små leksaksbilarna man hade som liten och som gick på sån där plastbana med looping.  Corgi Whizzwheels! 

Men i verklig storlek?  Nää!



 


3 kommentarer:

  1. Här ska du få lite uppgifter att lösa när du nu är i staden som aldrig sover..
    Vart var den omtalade NewYork utställningen? Hur se det ut nu?
    Jag vill se bilder..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Platsen där X3 premiärvisades i USA 1960..just det. Tyvärr måste jag göra dig besviken på den frågan. Dom rev New York Coliseum redan år 2000 för att bygga Time Warner Center....så det är inte mycket att föreviga tycker jag.
      Platsen där New York Coliseum låg var Columbus Circle. Sydvästra hörnet på Central Park.

      Radera
  2. sorry for the poor east coast craigslist listings. as someone who lives in NY and searches craigslist for P1800 cars/parts every day, we haven't had a good listing in 3+ years. keep up the good work on X3! i love visiting your blog to see updates on X3/P1800's. -Steve

    SvaraRadera