Väl hemma i garaget blev det raskt oljebyte, dränering av bensintank, nya slangar överallt, nytt bränslefilter, laddning av batteri, montering av kylare, kylvätska, några mindre eljusteringar och försök till uppstart.
Det gick sådär...Micke och jag kunde konstatera bra gnista, men den tände inte ens på startgas.
Tändningen naturligtvis. Lite justering krävdes och sedan finjusterade jag tomgång och synkade förgasarna.
.
Det var det som behövdes. Nu går den fint. Ska försöka lägga upp en film på det
Sedan raskt över till bromsservice. Det visade sig omgående att nya slangar, belägg och hjulcylindrar behövdes. Främre bromsoken klarar sig med nya tätningar och kolvar, Skivor, trummor och bromsrör är i mycket fint skick. Men bromsservot blir utbytt mot ett renoverat, det var bortkopplat redan i USA.
Det är en fröjd att skruva med en så här orörd och helt rostfri vagn. Inget sitter fast eller är rostigt.
För att demontera framskärmslisten har tidigare ägare skruvat loss grusplåten i höger framskärm. Det är som nytt där bakom! Hur ofta möts man av den synen i en P1800?
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SvaraRaderaJa det är helt underbart att skruva på nästintill rostfria P1800 som min Florida ES
SvaraRadera