Translate

tisdag 26 juli 2016

Spacklandet fortsätter - trots värmen

Mitt i semestern blev det ett par mellandagar med garageaktivitet.

Svettigt, men effektivt.

Jag har rationaliserat arbetet lite på de plana ytorna. Jag lägger en spackling över ett större plant parti, sedan drar jag ned den med Festo excenterslipen utrustad med grovt papper. Men inte ned till plåt utan bara så jag kan skönja topparna i epoxigrunden. Då slutar jag.

Lägger en ny tunn spackling.

Sedan börjar jag finlira med långkloss för hand.

Jag har märkt att jag sparar tid på det sättet.

Men jäklar vad Festo avverkar, man får inte svara i telefon när man slipar....då är man igenom plåten när samtalet är slut!

Det går helt klart framåt. Snart är högersidan helt rak.

Såg att bloggkompisen Richard städade garaget....


 -Richard, ta med dig dammsugaren och kom förbi! Det börjar bli dammigt här i mitt garage.

4 kommentarer:

  1. Ja. Det kanske är dags för ett besök och titta på framstegen.
    Bra fart i garaget! Svetten lackar och dammet yr!

    SvaraRadera
  2. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag spacklat högersidan nu med efterföljande klossning, men jag tror den är klar nu...Puh...iallafall bakskärm, dörr, framskärm under kromlist. Man får dela in karossen i sektioner för att kunna känna sig nöjd med delmål.
    Nu gäller det att välja en bra öl som sköljer bort smaken av Standox Softspachtel!

    SvaraRadera
  3. Ja ett besök innan lack vore trevligt!

    SvaraRadera