Häng med på renoveringen av en unik Volvo! En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning. Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans. Alla är på mig och tjatar om hur det går.... Nu kommer ni att kunna följa med på den resan. Mycket nöje!
Translate
torsdag 14 juli 2016
Grundat och klart
Igår kväll var det dags för andra sidan.
Som vanligt renblåsning, siliconborttagning med ren trasa, blanda färg till sprutan följt av lätt svepning med klibbduk.
Sedan är det bara att lackera. Det är ett skyddande lager epoxigrund igen
När man precis lagt på färgen och den fortfarande är blöt så spanar man efter ojämnheter i ytan.
Jag kan nöjt konstatera att det ser riktigt rakt och fint ut.
Man ser sliprepor, men det är helt enligt beräkningen.
Jag har inte finslipat. Det kommer att ske senare efter att jag lagt på slipgrund.
97% av tiden var spackling och slipning, 3% lackering. Det är därför det är så kul att lacka. Men bara om förarbetet är bra utfört!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bra jobbat.
SvaraRaderaTack för båtturen.