Häng med på renoveringen av en unik Volvo!
En av tre handbyggda prototyper som knackades fram av Carozzeria Pietro Frua i Turin 1958 för Volvos räkning.
Den har rostat länge nog nu och förtjänar att komma ut i sin forna glans.
Alla är på mig och tjatar om hur det går....
Nu kommer ni att kunna följa med på den resan.
Mycket nöje!
Translate
måndag 11 juli 2016
Epoxigrund - igen
Baksidan på motorhuv och baklucka samt dörrkanterna är nu grundade efter spackling.
Ingen lack i år. Jag har massor av kromdelar och liknande att både nytillverka och reparera medan den har grundlack. Det blir ju en massa provmonteringar!
Jag äger 3270 som ligger nära i chassienummer till många av de förolyckade bilarna. Nysåld i skåne till ett företag i Kivik. Tittar man i leveransdokumenten är minst 8 vagnar i närheten av 3270 rapporterade som skrotade eller vattenskadade. Men inget tyder på att min blev skadad eller ens var med i lastutrymmet. Var det inte så att endast vagnar avsedda för exportmarknader var med i lasten? Spännande det där!
Det närmar sig.
SvaraRaderaMåste nästan bli lack innan vintern.
Bara kämpa på.
Det närmar sig.
SvaraRaderaMåste nästan bli lack innan vintern.
Bara kämpa på.
Ingen lack i år. Jag har massor av kromdelar och liknande att både nytillverka och reparera medan den har grundlack. Det blir ju en massa provmonteringar!
RaderaNu kan det inte bli bättre
SvaraRaderaJag är lite nyfiken. Har du ägt en tidig Jensen P1800 som var med i "Whiskey olyckan"? Jag är intresserad i den historian.
SvaraRaderaJag äger 3270 som ligger nära i chassienummer till många av de förolyckade bilarna. Nysåld i skåne till ett företag i Kivik. Tittar man i leveransdokumenten är minst 8 vagnar i närheten av 3270 rapporterade som skrotade eller vattenskadade. Men inget tyder på att min blev skadad eller ens var med i lastutrymmet. Var det inte så att endast vagnar avsedda för exportmarknader var med i lasten? Spännande det där!
Radera