Translate

fredag 26 februari 2016

Fortsatt montering av motorkomponenter

Igår monterade jag anslutningar och rör för värmesystemet.

Permatex packningsklister som gängtätning mot blocket och termostathuset samt nya gummipackningar i röranslutningarna.

Hm...generatorn ser lite ojämn ut. Kanske borde man ha spacklat efter blästring?
...nej..jag får sluta grubbla..




Sen när jag drar fast klammern för värmerören kommer dom lite väl nära varandra....

Det ska ju på gummislang och slangklämma på bägge...hm

Nåja, det löser sig nog. Om jag monterar dessa slangar nu och sedan drar fast nedre röret vid motorn borde det funka.

-Micke, för din skull har jag monterat korrekta originalmuttrar på grenröret för anslutningen mot avgassystemet!

Så kallade "snabbmuttrar" direkt från Volvo Competition Service!   NOS givetvis..

3 kommentarer:

  1. Skall du ha färg på slangen under termostathuset?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om motorn nu är lackad med topp monterad från fabrik blir slangen liksom röd. Sen efter ett antal mil så tror jag nog att den röda färgen lossar från gummit.

      Radera
  2. Generatorn är ju lätt att byta ut vid ett senare tillfälle.

    //Per

    SvaraRadera