Sen var jag tvungen att finjustera kurvaturen mot motorhuv så att den linjerar bra. Jag började med att kila bort till X1 och passa in plåten mot motorhuven på X1 och det stämde riktigt bra. Sedan vidtog samma typ av inpassning mot X3 huven. Jag kom på hur jag kunde jämföra ytorna på ett bra sätt. Två överblivna profiler och fyra svetstänger gjorde jobbet. Sen kunde jag jämföra kurvaturen mellan plåtarna "i kloss" så att säga.
- Jo, jag köpte ett paket när jag och Micke höll på med den där Saab Sonetten förra året. Man vill ju inte få allergiska reaktioner...
Nää, jag skojar bara.
Faktum är att detta är ett väldigt bra trick Bengt Blad lärt mig. När man ska känna efter ojämnheter så är det mycket lättare att bedöma läget med dessa handskar på. Man kopplar nämligen bort ett par intryck som friktion och temperatur och känner skillnaderna mycket tydligare. Testa själva! Finns på apoteket.
Fast jag vidhåller det där med Saab allergi...Man måste vara lite försiktig.
Hrmm/Janne
SvaraRaderaDär satt den, Janne! Hehe
SvaraRaderaInför ett besök i ditt garage har jag laddat med fyra bokstavsstansar.........=)
SvaraRaderaRäcker med 3...
SvaraRadera