Translate

torsdag 24 september 2020

Bakre Stötfångare kräver mer jobb än jag trodde

Hög tid för en uppdatering. 

Det går lite väl långsamt framåt måste jag erkänna. För många bilar i omlopp är definitivt den största orsaken.

 





Jag var tvungen och hämta hem de bakre stötfångarhörnen från sliperiet i veckan. 
Lite ofrivilligt backjobb får man väl kalla det. 

Det är ett par ojämnheter sliparn inte får bukt med på mitten strax under centrumlinjen. Sen är det problem med tunt gods på ett ställe upptäckte jag. 

Riktjobbet kräver ett specialmothåll som jag inte har hemma. Det behövs ett sk riktstativ så man kan trä in mothållet inuti stötfångaren. 

Problemet med tunt gods och en liten spricka försökte jag först laga med silverlod, men det gick bara sådär och kändes lite tveksamt då ena fästen sitter aldeles under. Man vill ju inte ha dragningar i kromet.

Jag riktade upp alla andra ojämnheter med pansarfil först och beslöt mig sen för att laga detta seriöst med en ny perfekt inpassad bit 2mm plåt istället. 

Jag punktar dit den i rätt läge.



Sen får Stefan TIG svetsa och jag tar en tur till Bengt i Uppsala för riktningen då han har ett riktstativ som jag tror kommer väl till pass.













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar