Translate

tisdag 31 december 2019

Emblem inpassade och justerade

Äntligen är emblemen till C-stolparna helt klara att kromas.

Alla små gängade pinnar är fastlödda. (M2 dimension). Inmätt exakt på karossen och borrat alla hål.







Jag var tvungen att fila lite på det nytillverkade emblemets vänstra V-sektion då den inte var helt slät.

Efter filning har jag putsat ned till 2500 våtslip.

Nu är dom klara att lämna till förkromning.

Volvo fick ju inte ha tre kronor på emblemet varför det blev annorlunda på produktionsbilarna.

Var det Riksregalieämbetet som sade nej? Nåja, jag kommer nog undan med detta. 


Gott Nytt År!

3 kommentarer:

  1. Detta blir väldigt snyggt, roligt att följa detta. Kan du rekomendera företag för kromning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt tips är att hitta en bra och erfaren slipare - kromningen är sekundär. Grundarbetet är mest viktigt. Jag har erfarenhet av Stockholms Metallsliperi och Bålsta Metallsliperi och även BG metallsliperi i Tumbo. Bra allihop.

      Radera