Translate

torsdag 19 juli 2018

Finlir med höger framskärmslist

Jag har filat till ett ändstycke mot dörrlisten och finkapat listen. Det är lite delikat eftersom vinkeln måste bli exakt rätt samtidigt som det finns lite material för finslipning. Min fru fick rycka in med en tredje hand för att hålla i den lilla mässingsbiten medan jag löder.  Det händer inte ofta :-)

Jag har provat listen passform mot dörrlisten och det stämmer ganska bra. Det finns en liten differens i vinkeln mellan den konkava ytan och den plana yttre delen men jag tror detta kan slipas till perfekt linjering

Jag tror att nästa steg blir att tillverka fästen och montera den nya framskärmslisten mot karossen.

Sedan måste lite justering utföras. Jag ser framför mig slipning med långkloss så att den plana ytan på listen linjerar perfekt mellan dörr och skärm. Det är tiondelar det handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar