Translate

torsdag 22 juni 2017

Nya fästen till dekorlister och fortsatt modifiering av instrumentbrädan

 Ny gas inköpt och svetsen är igång igen.



Raskt fick jag de två nya plåtflikarna på plats.

Dom utgör övre fäste till framrutans dekorlister som sitter på insidan mellan glas och innertak.

Samma princip som på Amazonen.

Jag behövde sänka positionen ca 4 mm så dom linjerar bättre mot glas och gummilist. Dessutom var ju ett skruvhål i kanten och obrukbart.

Provmontering av listen och allt verkar bra.












Det ser bra ut från alla vinklar men vinglar lite då varken hel gummilist eller innertak är på plats. Plastdistanser från B-tema kommer väl till pass










Bra, då kan jag fortsätta med instrumentbrädans stomme - never ending story

Jag har ju modifierat en produktionsbräda ganska rejält, men det är inte riktigt klart ännu.

Jag börjar med att rikta höjden på övre delens högra hörn för att linjera bättre mot glasets gummilist

















Sen är det dags att slutligen justera radien mot gummilisten och se till att det finns plats för defrosterluft att passera upp mellan övre stoppning och gummilist mot glas.







Här fick jag vara lite klurig för att kunna markera en snygg linje anpassad till framrutan.

Jag justerade anliggningsvinkeln på en spritpenna med gaffatejp och höll den mot glaset och markerade

1-11mm ska bort

Kapa, svetsa och rikta!













Så ja!














Provmontering i karossen - jo, det ser riktigt bra ut!






Det blir lite mjuk stoppning och vinyl så jag kanske får 5-10mm defrosterspringa när allt är klart.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar